Problemen met openbare verlichting? Zo lossen we dat op

Wanneer er bij u in de straat een storing is in een of meerdere lantaarnpalen, meld dit dan bij ons via Fixi. Een kapotte lantaarnpaal herstellen wij zelf. Soms is er sprake van een storing in het netwerk van kabels in onze gemeente. Enexis is als eigenaar verantwoordelijk voor dit netwerk. Bij een netwerkstoring duurt het helaas langer totdat alles weer werkt. We leggen u op deze pagina uit waarom dat zo is en wat wij doen.

Wat doen wij met uw melding?

Een monteur gaat zo snel als mogelijk poolshoogte nemen. Wanneer er bijvoorbeeld een lamp vervangen moet worden, dan maken wij dit in orde. In sommige gevallen lukt het onze monteur om dit direct te doen. De gemeente is verantwoordelijk voor de lantaarnpalen. Is er sprake van een storing in het stroomnetwerk? Dan nemen we direct contact op met Enexis. 

Hoe werkt Enexis?

Allereerst probeert Enexis door te schakelen de storing te vinden. Hiermee beginnen zij binnen 24 uur. Lukt het schakelen niet, dan zetten zij een meetwagen in om de kabelstoring te vinden. Dit kan van enkele dagen tot enkele weken duren. Dit komt omdat Enexis storingen bij huis- en bedrijfsaansluitingen voor laat gaan. Daardoor gelden voor openbare verlichting landelijk helaas veel langere termijnen voor herstel. Dit kan zelfs enkele weken duren. Vanzelfsprekend blijven we met Enexis in gesprek om ervoor te zorgen dat onze meldingen zo snel mogelijk worden opgepakt. 

Wat kunt u doen?

Brandt de openbare verlichting niet? Meld dit dan via Fixi. U kunt in Fixi ook zien of de storing al bekend is. Wanneer dat het geval zijn, dan zijn wij er mee bezig. 

Meer weten?

Op de website van Enexis vindt u meer informatie.