Servicenormen

Om de dienstverlening te optimaliseren heeft de gemeente Goirle servicenormen vastgelegd. Servicenormen zijn beloftes, afspraken over de dienstverlening. Wij meten regelmatig of we onze beloftes nakomen.

Er zijn twee servicenormen: over de postafhandeling en over onze telefonische bereikbaarheid.

Servicenorm postafhandeling 

  • In brieven waarin een reactie wordt gevraagd, volgt uiterlijk binnen zes weken een antwoord, of het moet zijn dat dit wettelijk anders is bepaald.
  • Daar waar mogelijk is de termijn korter.
  • De maximale behandeltermijn en wie de brief behandelt laten we binnen zes werkdagen weten.
  • Als we binnen zes weken geen antwoord kunnen geven, laten we dat voor het verstrijken van deze termijn gemotiveerd aan de afzender weten.

Servicenorm telefonische bereikbaarheid   

  • Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 08.30 uur tot 17.00 uur en op vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur.
  • Wij staan u vriendelijk, deskundig en volledig te woord.
  • Wij proberen u zo correct en snel mogelijk te helpen.
  • Als wij u niet kunnen helpen, verwijzen wij u door naar de juiste instantie.
  • Kunnen wij niet direct een antwoord geven, dan maken wij een terugbelafspraak en wordt u binnen de afgesproken tijd teruggebeld.

Hoewel wij onze afspraken intern goed hebben gecommuniceerd, kan het voorkomen dat nog niet alles 100% goed loopt. U mag ons daarop gerust aanspreken.