Heeft u geen DigiD of dient u uw aanvraag liever per post in? Bel ons op (013) 5310 610 en we sturen u een aanvraagformulier toe.
Voorwaarden
U komt in aanmerking voor een gehandicaptenparkeerkaart als u:
-
langer dan zes maanden met de gebruikelijke loophulpmiddelen niet meer dan 100 meter kunt lopen.
- continu afhankelijk bent van de hulp van een bestuurder.
- permanent in een rolstoel zit.
4 Soorten kaarten
- Bestuurderskaart: u rijdt zelf nog auto
- Passagierskaart: u bent bijrijder omdat uzelf niet meer kunt rijden
- Een combinatie van beide kaarten
- Een instellingskaart
Kosten
- De behandelingskosten zijn, ongeacht de uitkomst van uw aanvraag, € 91,85.
- Ons rekeningnummer is NL75BNGH028.50.92.286.
- Deze kosten betaalt u bij het indienen van uw aanvraag.
- Na ontvangst van deze kosten nemen we uw aanvraag in behandeling.
Behandeling
- De behandeltermijn bedraagt maximaal acht weken.
- Een medewerker beoordeelt uw aanvraag en informeert u schriftelijk over ons besluit.
- Vraagt u voor het eerst een parkeerkaart aan? Dan vragen we medisch advies aan.
- Vraagt u een verlenging aan en uw uw huidige kaart afgegeven door een andere gemeente? Stuur het medisch advies van de laatste keuring mee.
- U haalt de parkeerkaart persoonlijk af bij de receptie van het gemeentehuis.
Diefstal of vermissing
Doe bij diefstal van uw kaart aangifte bij de politie. U kunt, na het betalen van de behandelingskosten, een nieuwe kaart aanvragen. Stuur het proces-verbaal bij de aanvraag mee.
Overlijden
Bij overlijden moet de kaart aan ons worden teruggegeven.
Meer weten?
Neem telefonisch contact op met ons via (013) 5310 610. U bereikt onze medewerkers van het sociaal domein op maandag- dinsdag- en donderdagmorgen tussen 9:00 -12:00 uur.