Klacht over zorgaanbieder

Soms loopt het met de zorg of ondersteuning niet zoals u dat graag zou willen. Of u vermoedt dat er iets niet klopt. U heeft verschillende mogelijkheden om dit te bespreken. Op deze pagina leest u er meer over.

Wat moet ik doen met een klacht?

Neem contact op met uw zorgaanbieder

Als u niet tevreden bent over de uitvoering van de zorg of over de termijn waarop ondersteuning start, neem dan contact op met de organisatie die de zorg levert. Bespreek met hen wat er volgens u beter kan. U kunt ook een klacht indienen bij die organisatie.

Komt u er samen niet uit?

Dan zijn er meer oplossingen. U kunt:

  1. ondersteuning vragen van een cliënt-vertrouwenspersoon
  2. een officiële klacht indienen bij de onafhankelijke klachtenfunctionaris van de zorgaanbieder
  3. de gemeente vragen in te grijpen 

U staat er niet alleen voor: u kunt hulp vragen van een onafhankelijke cliëntondersteuner

Neem contact op met de gemeente

Wanneer u ontevreden bent over de behandeling van uw aanvraag door de gemeente, dan kunt u een klacht indienen bij ons. 

Wat moet ik doen met zorgen over fraude?

Meldpunt zorg

Zorgfraude en andere onrechtmatigheden pakken we aan samen met de gemeente Tilburg. Denkt u dat er iets niet klopt? U twijfelt bijvoorbeeld of iemand wel de juiste kwaliteit of hoeveelheid zorg ontvangt die is afgesproken, u vermoedt dat een zorgovereenkomst is vervalst of dat er bewust een verkeerde rekening is gestuurd. Iedereen kan een melding zorg (anoniem) doorgeven. We starten een onderzoek als een tip concrete informatie bevat. Over het resultaat wordt u niet geïnformeerd.

Meer weten

Informatie van de Rijksoverheid over de kwaliteit van de zorg

Steffie.nl geeft in makkelijke taal uitleg over wat te doen bij een zorgklacht