Informatie van de Rijksoverheid over de kwaliteit van de zorg
Steffie.nl geeft in makkelijke taal uitleg over wat te doen bij een zorgklacht
Soms loopt het met de zorg of ondersteuning niet zoals u dat graag zou willen. Of u vermoedt dat er iets niet klopt. U heeft verschillende mogelijkheden om dit te bespreken. Op deze pagina leest u er meer over.
Als u niet tevreden bent over de uitvoering van de zorg of over de termijn waarop ondersteuning start, neem dan contact op met de organisatie die de zorg levert. Bespreek met hen wat er volgens u beter kan. U kunt ook een klacht indienen bij die organisatie.
Dan zijn er meer oplossingen. U kunt:
U staat er niet alleen voor: u kunt hulp vragen van een onafhankelijke cliëntondersteuner.
Wanneer u ontevreden bent over de behandeling van uw aanvraag door de gemeente, dan kunt u een klacht indienen bij ons.
Zorgfraude en andere onrechtmatigheden pakken we aan samen met de gemeente Tilburg. Denkt u dat er iets niet klopt? U twijfelt bijvoorbeeld of iemand wel de juiste kwaliteit of hoeveelheid zorg ontvangt die is afgesproken, u vermoedt dat een zorgovereenkomst is vervalst of dat er bewust een verkeerde rekening is gestuurd. Iedereen kan een melding zorg (anoniem) doorgeven. We starten een onderzoek als een tip concrete informatie bevat. Over het resultaat wordt u niet geïnformeerd.
Informatie van de Rijksoverheid over de kwaliteit van de zorg
Steffie.nl geeft in makkelijke taal uitleg over wat te doen bij een zorgklacht