Online regelen
U kunt uw verhuizing online doorgeven. Houd hiervoor bij de hand:
- inloggegevens DigiD
- kopie van koop- of huurakte
- indien van toepassing: toestemming van de hoofdbewoner (kopie geldig legitimatiebewijs) en/of huurcontract
U kunt uw verhuizing ook persoonlijk doorgeven aan de balie. Maak hiervoor een afspraak.
Meenemen
Als u de verhuizing persoonlijk aan de balie doorgeeft, neemt u het volgende mee:
- kopie van een geldig identiteitsbewijs
- als u bij iemand gaat inwonen:
- kopie van een geldig identiteitsbewijs van de eigenaar of hoofdbewoner
- formulier verklaring hoofdbewoner, deze verklaring vult u in en moet door beide partijen zijn ondertekend
- huur- of koopcontract
Wie kan de verhuizing doorgeven?
- u zelf, als u 16 jaar of ouder bent
- een ouder of voogd, voor een inwonend kind
- echtgenoten en geregistreerd partners, als zij samen naar hetzelfde adres verhuizen
- een gemachtigde; een hoofd van een instelling voor gezondheidszorg, als de patiënt zelf niet in staat is om de verhuizing door te geven.
Als u samenwoont kunt u niet de verhuizing van uw partner doorgeven.
Briefadres aanvragen
Kunt u uw post niet ontvangen op het adres waar u verblijft? Bijvoorbeeld omdat u tijdelijk in het buitenland woont of omdat u in een zorginstelling of gevangenis verblijft? Dan kunt u een briefadres aanvragen bij de gemeente. Een briefadres kan het adres van een familielid, vriend of kennis zijn die daar toestemming voor geeft. Een briefadres vraagt u online aan met DigiD.
Wanneer aanvragen
In onderstaande gevallen kunt u een briefadres aanvragen:
- U hebt geen vaste of tijdelijke woon- of verblijfplaats
- U woont in een door de minister aangewezen instelling voor gezondheidszorg, kinderbescherming of gevangenis
- U woont in een door de gemeente aangewezen instelling voor maatschappelijke opvang
zoals een blijf-van-mijn-lijfhuis - U hebt geen woonadres in Nederland en woont 8 maanden of korter in het buitenland
- U moet uw oude woning verlaten maar kunt nog niet in uw nieuwe woning
Over de briefadresgever
- Dit kan alleen een persoon zijn, geen postbus
- Het woonadres is binnen Nederland en deze persoon staat ingeschreven in de basisregistratie personen (BRP) van de gemeente Goirle
Online doorgeven
Een briefadres kunt u online aanvragen. Houd hiervoor de volgende documenten bij de hand:
- Inloggegevens DigiD
- Vragenformulier briefadres
- Verklaring toestemming briefadres
Behandeling
- U krijgt binnen 4 weken een reactie op uw aanvraag
- In bepaalde gevallen verrichten wij onderzoen. We nodigen u dan uit in het gemeentehuis voor een gesprek.
Verhuizen naar het buitenland
Verhuist u vanuit Goirle naar het buitenland? Geef dit dan binnen vijf dagen vóór uw vertrek aan de gemeente door. U kunt dit gemakkelijk online doorgeven. Hiervoor heeft u DigiD nodig.
U kunt ook een afspraak maken. Alle personen die vertrekken op één adres, moeten in persoon verschijnen op deze afspraak. Dit geldt ook voor minderjarigen.